Diferite tipuri de yoga pentru relaxare și putere

În primul rând, nu există un lucru bun sau rău în yoga, iar tipurile de yoga sunt acolo pentru a fi încercate. În funcție de faptul că vă simțiți stresat în acest moment sau doriți să faceți ceva pentru sănătatea spatelui pe termen lung, există modalități de a vă personaliza practica yoga. Este important să vă fie clar motivul personal pentru care practicați yoga, deoarece yoga ne poate face mai flexibili, mai elastici și mai puternici, dar și să ne asigure o imagine corporală pozitivă și o postură bună. În teorie, puteți începe pur și simplu pe covorul dumneavoastră acasă. Cu toate acestea, se recomandă câteva ședințe de yoga supravegheate într-un studio. Mai ales la început, este bine să simțiți cum ar trebui să vă simțiți în anumite posturi. Profesorii de yoga cu experiență pot corecta secvențele și posturile în timpul antrenamentelor, astfel încât riscul de accidentare să fie minimizat și să puteți obține maximum din fiecare exercițiu. Este bine de știut: Flexibilitatea nu este o necesitate! Dacă la început corpul dumneavoastră se simte rigid, acest lucru nu este o problemă - dimpotrivă. Yoga face ca mușchii și tendoanele să fie suple.
În total, există peste 80 de stiluri diferite de yoga, care evoluează în mod constant în întreaga lume. Cei mai mulți yoghini au stilul lor preferat de yoga, dar totuși se schimbă în funcție de starea lor de spirit din ziua respectivă, pentru a-și activa complet corpul și mintea. Dacă doriți să începeți, ar trebui în primul rând să vă ascultați nevoile individuale: Caut mai mult o tehnică de relaxare sau vreau să mă energizez într-un mod similar cu HIIT sau Piloxing? Expertul nostru Giulia Tamiazzo (@retreatvienna) știe că există ceva pentru toată lumea în yoga.

1. yin sau yoga restaurativă pentru relaxare

Yin yoga este unul dintre tipurile de yoga caracterizat prin exerciții de întindere lungi și ușoare. În acest stil calm de yoga, exercițiile sunt ținute timp de mai multe minute, asigurând astfel relaxarea până la nivelul țesutului fascial. Exercițiile de întindere pot fi destul de provocatoare. Scopul este de a da drumul și de a lăsa timp țesuturilor să se adapteze la mișcare. De asemenea, exercițiile sunt benefice în special pentru partea inferioară a spatelui și șolduri, spune Tamiazzo. „Yoga restaurativă nu se referă la întindere, ci mai degrabă la relaxare holistică profundă: scopul este de a calma mintea și corpul (similar cu efectul meditației), folosind ajutoare precum perne pentru ochi, pături și bolstere - rulouri speciale de yoga.”

2. mantra sau nidra yoga pentru forță mentală

În tipurile de yoga calmă, accentul se pune, de obicei, pe meditație și pe munca mentală, cu corpul odihnindu-se într-un scaun confortabil. În mantra yoga, alegeți un principiu călăuzitor (de exemplu, „Sunt puternic și echilibrat”) și îl repetați în liniște sau cu voce tare. În yoga nidra, nu vă întindeți sau țineți posturi, ci mai degrabă vă relaxați creierul. Expertul: „Ambele stiluri de yoga sunt ideale pentru a reduce stresul și pentru a te implica în meditație”. Forța noastră mentală beneficiază, de asemenea, de o concentrare holistică.

Sfat suplimentar: Află aici cum poți învăța să meditezi.

3. vinyasa flow și ashtanga yoga pentru mai multă putere

Bineînțeles, există și stiluri de yoga foarte provocatoare. Vinyasa flow este foarte popular printre yoghinii sportivi: „În vinyasa flow, armonizezi secvențe de mișcări dinamice cu respirația și, de obicei, și cu muzica și lucrezi cu posturile spre așa-numita poziție de vârf.” Aceasta se referă la cea mai dificilă postură a fluxului de yoga respectiv, de exemplu, „cioara”, în care întreaga greutate a corpului este echilibrată pe mâini. Giulia Tamiazzo descrie cerințele Ashtanga yoga după cum urmează: „La salutul clasic al soarelui se adaugă în mod constant poziții noi și dificile. Este nevoie de aproximativ două ore pentru a finaliza întreaga secvență”. Aceasta poate fi foarte provocatoare, dar armonizează la maximum corpul și mintea și, potrivit yoghinilor experimentați, creează aproape dependență.

4. Bowspring yoga pentru mai multă flexibilitate

Pentru toți cei pentru care salutul soarelui este un pic prea mult, există yoga cu arc. Scopul principal este de a slăbi posturile rigide. Acest lucru se realizează prin secvențe de mișcări elastice care sunt concepute pentru a elibera tensiunea. Un alt accent este pus pe slăbirea țesutului fascial, ceea ce face ca bowspring yoga să fie complementul perfect pentru alte sporturi. Bowspring yoga este deosebit de benefică pentru persoanele care au un loc de muncă sedentar. Acest lucru se datorează faptului că multe dintre aceste exerciții sunt special concepute pentru a întări și relaxa mușchii spatelui.

5. scaun de birou yoga pentru începători

Unele sporturi necesită o introducere ușoară. Există o nouă tendință în yoga pentru începători, numită „office chair yoga”. Atracția acestei forme de yoga constă în faptul că o puteți face oriunde există un fotoliu. De asemenea, nu aveți nevoie de atât de multă forță ca pentru alte tipuri de yoga, de exemplu, nu trebuie să vă ridicați tot corpul. Acest lucru permite, de asemenea, persoanelor cu mobilitate limitată să experimenteze efectele pozitive ale yoga asupra corpului și minții.