Arta cu ajutorul produselor cosmetice: campanie marcă dm
Motto-ul campaniei dm în 2022 este "Simte puterea inspirației". În acest context, artiștii au devenit creativi și au creat opere de artă prin utilizarea produselor cosmetice.
Cosmetice pe pânză
În următorele rânduri, Amalia Adina Apostol, artistă pentru dm România, descrie abordarea ei creativă și artistică față de opera sa de artă realizată din produse cosmetice. Pe lângă mărcile proprii de produse, artista a folosit și produse alese de la Revolution.1. Care este definiția ta personală despre frumusețe?
Din punctul meu de vedere, frumusețea este rezultatul momentului în care omul se simte cel mai bine cu el însuși, momentul în care standardele societății nu îl mai afectează în a-i impune limite legate de cum trebuie să arate sau să se simtă.
2. Când te simți cea mai frumoasă?
Mă simt cea mai frumoasă când sunt apreciată/iubită. Poate că nu este un lucru bun ca afecțiunea primită de la o altă persoană să influențeze modul în care mă privesc eu pe mine însămi, dar mereu am funcționat așa. Probabil are legătură cu faptul că atunci când ești iubit iți este mai ușor să te simți în largul tău. A te simți în largul tău este o mare parte din ceea ce definește frumusețea, poate nu neapărat cea fizică, dar sigur frumusețea spirituală.
3. Ce ramură artistică te face să te simți ca acasă?
Am abordat tot felul de ramuri ale artei, dar cea mai confortabilă este pentru mine arta digitală, ramura de ilustrație. Prin ilustrația digitală poți exprima multe idei într-o manieră destul de prietenoasă. Atât de friendly, încât dacă ai făcut o greșeală, uneori o poți încorpora în lucrare atât de armonios și să îmbunătățești lucrarea atât de mult încât aceasta să dea un plus valoare și să nu mai fie considerată o greșeală. Nu este o regulă generală, dar mie mi se întâmplă adesea, iar în felul acesta tot procesul devine distractiv și inedit.
4. Cum ai abordat proiectul Art goes Beauty?
Arta și frumusețea sunt cele mai mari pasiuni ale mele, având înclinații spre arta vizuală de mic copil și fiind pasionată și de make up. Cele două merg mână în mână, așa că proiectul Art goes beauty mi se potrivește... ca o mănușă. Am decis să corelez arta și frumusețea folosind ca mijloc de comunicare natura ca element vizual. Consider că ambele domenii au oarecum rădăcinile în natură, pentru că natura este forma lor absolută.
6. De ce ai ales aceste produse dm ca „material de lucru“?
Primul lucru pe care l-am văzut cu ochii minții când am auzit titlul și detaliile proiectului a fost gama de culori. Partea compozițională a venit ulterior. Dar gama de culori, evident, a fost ceea ce m-a determinat să aleg produsele pe care le-am ales.
7. Ce inspirație găsești în produsul(e) selectat(e)?
Cel mai interesant este faptul că, odată cu schimbarea materialelor din cele clasice destinate picturii, în cele de make up, ies la iveală noi tehnici, noi efecte, noi texturi. Evident că mediul de lucru a avut un rol important pe partea de inspirație. Atât substanțele din componența produselor cât și instrumentele (pensule, creioane, spoolie, bureței) generează efecte inedite, care influențează lucrarea pozitiv.
8. Te rugăm să ne explici câteva detalii despre opera ta de artă – ideile și opera ta de artă – ideile și motivațiile din spatele realizării sale.motivațiile din spatele realizării sale.
Dintotdeauna am avut tendința să folosesc metamorfoza în lucrările mele, probabil pentru că mi-e greu să analizez un singur subiect, așa că recurg la a corela sau a pune în antiteză două subiecte, ceea ce a fost foarte potrivit ca abordare pentru proiectul Art goes beauty. Am ales metamorfoza dintre două concepte de această dată - arta și frumusețea. Am ales drept cale de legătură între ele elemente ale naturii, pentru că natura ne poate îndruma către descoperirea frumuseții interioare și a artistului din interiorul fiecăruia. Societatea ne învață că în frumusețe avem standarde care decid dacă o persoană arată bine sau nu și că în artă avem reguli ca o lucrare să fie de calitate. Eu sunt o persoană care lucrează liber. Nu spun că sunt împotriva regulilor, dar sunt de părere că regulile în artă și frumusețe, și în general în domeniul vizual, ar trebui să vină de la sine, să fie mai puțin impuse și mai mult „simțite“. Pentru mine, proiectul Art goes beauty a fost prilejul perfect pentru susținerea acestor idei.
9. Ce poveste spune opera ta de artă?
Nu vorbesc neaparăt despre o poveste în lucrarea mea, ci mai mult despre un mesaj. Este vorba de a vedea arta și frumusețea mai mult prin ochii sufletului și mai puțin prin prisma regulilor impuse de societate, este vorba de a fi liber acolo unde se poate și mai este vorba de a învăța să te simți frumos fără să ai neapărat o oglindă în față, să te simți frumos atunci când te simți bine, când ești tu însuți.
10. Care este baza pentru frumusețea operei tale de artă?
Frumusețea lucrării se bazează pe sinceritatea cu care am exprimat exact ceea ce gândesc, faptul că am corelat două medii de lucru (materiale de pictură și materiale de make up) fiind un artificiu care nu face altceva decât să susțină mesajul de mai sus, despre importanța găsirii confortului în propria imagine, în ciuda conflictelor de idei provenite din niște reguli impuse si acceptate orbește.
11. Descrie-ți opera de artă în trei cuvinte concise!
Frumusețe și pace prin haos.
Această campanie s-a desfășurat și la nivel internațional, astfel și alte țări au creat opere de artă creative, folosind produse cosmetice. În continuare vă vom prezenta imagini din Bosnia și Herțegovina, Cehia, Ungaria, Serbia, Slovacia și Austria.
dm Bosnia și Herzegovina
dm Cehia
dm Ungaria
dm Serbia
dm Slovacia
dm Austria
Când artiști precum Mona Madl se aprovizionează pentru lucrările lor dintr-un magazin dm, cu siguranța va apărea o capodoperă neobișnuită. Este greu de crezut că produsele cosmetice pot fi folosite ca niște ustensile convenționale de pictură.

Lucrarea finalizată dm Austria, Credit: Wolfgang Lienbacher

Lucrarea finalizată dm Austria, Credit: Wolfgang Lienbacher