Active Beauty
Superalimente: fapte despre fructele de pădure

Fructe de pădure

Superalimente: fapte despre fructele de pădure

Alertă de superalimente autohtone! Fructele noastre de pădure pot ține cu ușurință pasul cu chia, acai, goji și alte fructe exotice. Dar există oare diferențe între fructele congelate, cele uscate și cele proaspete?
Mulți oameni adoră să le mănânce, dar știu puține lucruri despre ele. Fructele de pădure aduc unele mistere pe care am dori să le lămurim. De ce se mucegăiește zmeura atât de repede? Sunt căpșunile locale mai sănătoase decât cele din Spania? Și ce fac de fapt fructele de pădure în corpul nostru? În continuare vom arunca o privire la atentă la superfructele locale!

 

Motivele pentru care fructele de pădure sunt atât de sănătoase:

  1. Fructele de pădure conțin mulți antioxidanți. Aceștia luptă împotriva radicalilor liberi care ne deteriorează celulele și astfel ajută la combaterea îmbătrânirii pielii, a cancerului și a altor boli. Antioxidanții includ vitamine, minerale și compuși vegetali secundari.
  2. Compușii vegetali secundari reduc riscul de boli cardiovasculare, deoarece pot scădea nivelul de grăsime din sânge.
  3. În funcție de soi, fructele de pădure conțin cantități diferite de vitamina A, vitamina C, vitamina E, potasiu, calciu, fosfor, caroten, acid folic, pectină, siliciu, antociani, fier, magneziu și zinc. Vitamina C conținută este chiar mai mare decât cea dintr-o lămâie, motiv pentru care fructele de pădure sunt considerate stimulente ale sistemului imunitar. Vitamina E asigură menținerea elasticității celulelor noastre.
  4. Alte ingrediente ajută la îmbunătățirea memoriei, întăresc plămânii și vasele de sânge, stimulează rinichii și, prin urmare, se află în prima linie în lupta împotriva reumatismului, gutei și diabetului.
  5. Fructele de pădure chiar pun în mișcare metabolismul. Fibrele, vitamina C și manganul asigură o revigorare a metabolismului. În plus, numeroasele fibre ne fac să ne simțim mai sătui pentru mai mult timp.

5 fapte despre fructele de pădure

1. De ce sunt afinele, zmeura și coacăzele negre atât de sănătoase?

Toate fructele de pădure sunt sănătoase, valorile nutriționale diferă adesea doar într-o mică măsură. De aceea, aceste trei fructe sunt printre cele mai sănătoase:
  1. afinele: încărcate cu compuși vegetali secundari și vitaminele C și E, aceste mici fructe albastre sunt adevărate forțe și un secret de frumusețe absolut.
  2. coacăzele negre: cu de trei ori mai multă vitamina C decât lămâile, coacăzele negre ne stimulează sistemul imunitar și favorizează întărirea oaselor


2. Cum se păstrează în mod corespunzător fructele de pădure?

Tocmai ce le-ați cumpărat și deja primele fructe încep să se mucegăiască? Iată cum puteți păstra fructele de pădure mai mult timp: spălați-le în apă și lăsați-le să se scurgă pe o foaie de hârtie de bucătărie. Apoi se păstrează într-un bol tapetat cu hârtie de bucătărie în frigider și se schimbă hârtia imediat ce se umezește. Dacă fructele de pădure sunt depozitate umede, acestea vor absorbi apă și vor deveni rapid moi

Sfat: dacă puneți fructele de pădure proaspete într-un bol cu o parte oțet și trei părți apă călduță, veți elimina sporii de mucegai care se agață de fructe chiar înainte de a fi culese. Apoi clătiți de mai multe ori pentru a îndepărta oțetul și păstrați-l așa cum v-am descris mai sus.


3. Sunt fructele de pădure congelate și cele uscate la fel de sănătoase ca și cele proaspete?

Cu cât fructele de pădure sunt păstrate mai puțin timp, cu atât mai multe vitamine și alți nutrienți vor conține. Dacă sunt congelate imediat după ce au fost culese, majoritatea substanțelor nutritive sunt păstrate, doar conținutul de vitamina C este redus. Cu toate acestea, diferențele în conținutul de nutrienți sunt atât de mici, încât nu afectează sănătatea. Dar atenție: merită să vă uitați pe spatele ambalajului, deoarece uneori se adaugă zahăr suplimentar la fructele congelate.


Fructele uscate conțin nutrienți în formă concentrată, deoarece apa a fost eliminată din ele. Dar acestea au și mai multă fructoză decât fructele de pădure proaspete. Spre deosebire de zahărul industrial, însă, nivelul de zahăr din sânge crește mai încet și nu apare pofta de mâncare. De asemenea, acestea ajută la digestie. Consumate cu moderație, fructele de pădure uscate sunt o gustare excelentă!


4. Sunt fructele de pădure cultivate local mai sănătoase decât cele din străinătate?

La noi, sezonul fructelor de pădure începe de fapt în mai sau iunie. În supermarket, puteți cumpăra produse din Spania, Peru sau Maroc încă din ianuarie. Cu toate acestea, cumpărarea acestor fructe de pădure este îndoielnică, pe de o parte, deoarece acestea sunt adesea cultivate în regiuni extrem de uscate, unde resursele de apă sunt deja mult prea puține. Pe de altă parte, se folosesc adesea pesticide periculoase. Conținutul de vitamine este, de asemenea, redus din cauza traseelor lungi de transport.


Prin urmare, pentru fructe de pădure și alte fructe și legume, merită să așteptați. Este mai bine să consumați fructe de pădure, dar și alte fructe atunci când sunt cu adevărat în sezon. Atunci au cel mai bun gust și sunt cele mai sănătoase.


5. Goji, acai și altele: avem nevoie de superalimente exotice?

Acai din Brazilia, goji din China: aceste superalimente care sunt prezentate ca fiind aproape supranaturale sunt, de obicei, prelucrate industrial și mult mai scumpe. Există o mulțime de alternative locale, pentru că multe superalimente cresc și la noi. Fructele de pădure locale au ingrediente foarte asemănătoare cu cele de acai (și sunt, de asemenea, mai puțin calorice!), iar coacăzul negru nu este cu nimic inferior boabelor de goji în ceea ce privește conținutul de vitamina C.